خطاهای سئو آسان

20 اشتباه رایج سئو که باید از آنها پرهیز کنید سئولب

خطای دیگر نادیده گرفتن برچسب های هدر مانند برچسب های H1 و H2 است. موتورهای جستجو از آنها برای تعیین ارتباط صفحه وب شما استفاده می کنند. برچسب های هدر ممکن است خوانایی محتوا و ارزش سئو را در صورت استفاده صحیح افزایش دهند. هر چند تگ های کنونیکال امروزه زیاد مورد توجه گوگل نیستند، اما بهتر است آنها را در سایت خود استفاده نمایید. صفحات یتیم در اصل صفحاتی هستند که در هیچ کجای سایت به آنها لینک داده نشده است و این می تواند دسترسی به آن بخش ها را توسط کاربرها و موتورهای جستجو با مشکل مواجه کند.

بهینه‌سازی موتور‌های جستجو که امروزه معمولا با نام سئو شناخته می‌شود، فرآیندی حساس و پیچیده است که به ... اگر بودجه کافی دارید، اما پهنای باند ندارید؛ سئوی خود را به یک پشتیبان سایت برون سپاری (آژانس خارجی) بسپارید. آنها می‌توانند از همه چیز مراقبت کنند، از اقدامات یکباره گرفته تا بهترین شیوه‌های مداوم. سئو یک استراتژی بلندمدت است که نیاز به کار و صبر دارد، اما نتیجه حاصل از آن با ارزش است. اگر متوجه شدید که از نظر بودجه یا نیروی انسانی محدود هستید، در اینجا چند کار وجود دارد که می‌توانید انجام دهید.

مسئله دیگر اینکه عنوان صفحه اگر بیشتر از حدود 60 کاراکتر باشد، نمایش داده نمی شود و به صورت بریده شده نمایش داده می شود. سعی کنید در عنوان صفحه به طور خلاصه و مفید به کاربران و موتورهای جستجو به صورت صادقانه بگویید که صفحه شما در مورد چیست. پرکردن کلمه کلیدی (keyword stuffing) زمانی است که شخصی سعی در رتبه گرفتن برای کلمات کلیدی پرترافیک با پرکردن کلمات کلیدی دارد و محتوا ارتباط زیادی ندارد. اما الگوریتم های گوگل تغییر کرده است و با این کار محتوای شما مرتبط انگاشته نمی شود. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی هدف، به نظر اسپم می رسد و یک تجربه کاربری ضعیف ایجاد می کند.

این نتایج شما را با مهمترین چالش های سئو آشنا کرده تا از بروز آنها در سایت خودداری کنید. بنابراین اگر صفحات دارای عناوین یکسان، دارای محتوای نزدیک به هم نیز باشند، گوگل تنها یکی از آنها را ایندکس خواهد کرد. همانند تگ نوایندکس، عدم دسترسی به صفحات با استفاده از فایل robots.txt یک خطای سئو محسوب نمی شود، اما بهتر است در استفاده از این گونه راهکارها، دقت زیادی داشته باشید. هنگامی که گوگل با دو نسخه از یک محتوا رو به رو می شود، مجبور است که یکی از آنها را انتخاب کند. همچنین این خطا موجب تقسیم اعتبار محتوا بین دو صفحه مجزا شده و از امتیاز آن کاسته می شود.

اگر می‌خواهید با خیال راحت خدمات سئو سایت را به یک تیم حرفه‌ای و متخصص بسپارید، کافیست همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید. مجموعه بی نظیز از جداول استفاده شده در وب سایت که با html و css و javascript ساخته شده است در ادامه می ... قصد داریم آموزش کاربردی و مفیدی رو خدمتتون ارائه بدیم که به راحتی بتونید منو سایت خود را یا هر المانی ... این مشکل سئو دارای چند مرحله است که می‌توانید برای حل آن اقدام کنید. اگر از کش استفاده کنید، سایت به جای بارگیری ۱۰۰ درصد محتوا برای هر بازدید، یک بار بخشی از محتوا را بارگیری می‌کند.

این مشکلات فنی در ایجاد ارتباط مناسب میان صفحات وب و خزنده های گوگل اختلال ایجاد میکنند و رفع آنها بر تمام اقدامات دیگر اولویت دارد. خطاهایی که اگرچه تاثیر منفی زیادی در سئو دارند، اما کمتر به آنها توجه میشود. اگر محتوای خوبی تولید میکنید، بک لینکهای باکیفیت دریافت میکنید و وبلاگ فعالی دارید، اما رتبه جالبی در گوگل کسب نمیکنید، قطعا و بدون شک، سایت یا فروشگاه اینترنتی شما از مشکلات فنی رنج میبرد. تا اینجا در مورد ۵ اشتباه رایج سئو که می‌توانند به وب سایت شما آسیب برساند صحبت کردیم. بهینه‌سازی سایت یا تکنیک های سئو کلاه سفید  علیرغم زمان بر بودن اهمیت فوق‌العاده‌ای در استراتژی‌های کسب و کار آنلاین دارند.

برای ارائه محتوای مفید و مرتبط با نیاز کاربر، باید به جای تمرکز صرف بر کلمات کلیدی، به قصد جستجوی کاربران توجه کرد. این امر به معنی شناسایی نیاز واقعی کاربر و ارائه محتوای جامع و مرتبط است. در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و هدف اصلی آن کاهش رتبه سایت‌هایی با محتوای کم‌ارزش یا پر از کلمات کلیدی تکراری بود. سئو تکنیکال به بهبود جنبه های فنی یک وب سایت به منظور افزایش رتبه صفحات آن در موتورهای جستجو اشاره دارد. یک وب سایت سریع، قابلیت خزش بالا و قابل درک برای موتورهای جستجو، اصول اساسی سئو هستند. وقتی چندین صفحه از سایتت با یک کلمه کلیدی مشابه رتبه می‌گیرن، گوگل نمی‌تونه تصمیم بگیره کدوم صفحه رو بالاتر نشون بده و ممکنه همه صفحات رو با هم پایین بیاره.

برای این کار می‌تونی از ابزارهایی مثل Ahrefs، Semrush یا Moz استفاده کنی تا بفهمی کلمات کلیدی چقدر رقابتی هستن و چطور می‌تونی سایتت رو بهبود بدی تا شانس بهتری برای رتبه گرفتن داشته باشی. کلمات کلیدی بلند (Long-Tail Keywords) عباراتی هستن که معمولاً طولانی‌تر و دقیق‌تر از کلمات کلیدی رایج هستن. این کلمات جستجوهای خاص‌تری رو هدف قرار می‌دن و نرخ تبدیل بالاتری دارن، چون کاربرهایی که این کلمات رو جستجو می‌کنن دقیقاً می‌دونن دنبال چی هستن. کلمات کلیدی "پول‌ساز" اونایی هستن که بیشتر از همه به فروش و سود ختم می‌شن. این کلمات معمولاً مستقیماً به محصولات یا خدمات تو مربوط می‌شن و هدفشون اینه که کاربران رو به مشتری تبدیل کنن. برای پیدا کردن این کلمات، اول باید ببینی که چه عباراتی بیشترین نرخ تبدیل رو دارن؛ یعنی کدوم کلمات باعث می‌شن کاربرها از تو خرید کنن یا خدماتت رو استفاده کنن.

Https به عنوان حفاظ ارتباط بین وبسایت و مرورگر کاربر امنیت برقرار می‌کند. در واقع Https نشان می‌دهد که در تبادل داده‌ها هیچ چیز دیگری دخیل نیست. یکی از اشتباهات سئو عدم استفاده از این پروتکل برای وبسایت است که باعث عدم اعتماد کاربران می‌شود. حتی اگر امروز در رتبه اول باشید، هیچ تضمینی وجود ندارد که فردا هم این رتبه متعلق به شما باشد. کسب رتبه‌ی بالاتر در موتورهای جستجو یک رقابت است و رقبای زیادی برای از بین بردن شما سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

با این حال، اکنون گوگل از هوش مصنوعی برای درک این موضوع استفاده می‌کند و دیگر نیازی به بولد کردن کلمات نیست. شما می‌توانید یک یا چند بار کلمه کلیدی را بولد کنید و برای بهبود تجربه کاربری، بولد کردن واژه‌ها و عبارت‌های خیلی مهم را در نظر بگیرید. با توجه به اینکه بیش از 67% از کل کلیک‌ها به پنج نتیجه‌ی ارگانیک برتر موتورهای جستجو می‌رود، رتبه‌بندی بالا برای محتوا برای تبدیل موفقیت‌آمیز خوانندگان بسیار مهم است. حتی اگر یک استراتژی محتوای خوب هم داشته باشید، اشتباهات رایج سئو مانند تگ عنوان طولانی یا URL بهینه‌نشده می‌تواند مانع از رسیدن محتوای شما به رتبه‌های برتر در SERP شود. در ادامه این مطلب از بلاگ آرنا ویژن به انواع اشتباهات سئو و راه‌حل رفع آنها اشاره می‌کنیم. اکثر بازاریابان و مدیران وب سایت از اینکه فایل robots.txt ابزار قدرتمندی برای کنترل ربات ها موتورهای جستجو است، اطلاع دارند.

اگر شما از گوگل آنالیتیکس استفاده نکنید، ممکن است صفحاتی را بهینه سازی کنید و بارها بهینه سازی کنید که لازم نیست. برای آشنایی کامل با گوگل آنالیتیکس و استفاده از بخش های مختلف آن می توانید مقاله “راهنمای کامل گوگل آنالیتیکس” را مطالعه کنید. هدف موتورهای جستجویی نظیر گوگل ارائه نتایج مفید، با دقت و با کیفیت مطابق با آنچه کاربران به دنبال آن بوده اند، است. بخش آغازین هر استراتژی سئوای بهتر است بر روی ایجاد سایتی که استفاده از آن آسان است، واضح است و صادقانه است، تمرکز کند. برخی از اشتباهاتی که در ادامه می آوریم می تواند به ترافیک سایت شما آسیب برساند، اما برخی از آن ها از بقیه بدتر است.

استفداه از کلمات کلیدی در عنوان صفحه فهم ربات گوگل را از محتوای صفحه بیشتر میکند و متوجه میشود که برای چه عبارتی سایت را رتبه بندی کند. در نتیجه، بسیار بعید است که صفحه سؤالات متداول شما، برای مثال، رتبه خوبی برای یکی از عبارات مهم جستجوی شما کسب کند. برچسب‌های عنوان احتمالاً مهم‌ترین عاملی هستند که می‌ توانند بر سئو تأثیر بگذارند. با قرار دادن کلمات کلیدی مورد نظر خود در تگ عنوان، در اصل به گوگل (و کاربران خود) اجازه می دهید که بدانند آن عبارات با محتوای صفحه شما مرتبط هستند. بسیاری از سایت ها از این مزیت استفاده نمی کنند و در نتیجه به اندازه کافی رتبه بالایی ندارند.

همچنین به بهبود ناوبری وب سایت کمک می‌کند و امتیازات تجربه کاربری بهتری را به ارمغان می‌آورد که یکی از مهم‌ترین عوامل مهم رتبه‌بندی برای گوگل است. داده‌های ساختاریافته یا Structured Data به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتوای شما را بهتر درک کنند و امکان نمایش Rich Snippetها را در نتایج جستجو فراهم می‌سازند. محتواهای قدیمی سایت خود را به‌روز کنید و از روش‌های جدید سئو و تغییرات الگوریتم‌های گوگل آگاهی داشته باشید. محتوای به‌روز، نه‌تنها برای کاربران ارزشمندتر است، بلکه گوگل نیز سایت‌هایی را که به‌طور منظم محتوای خود را به‌روزرسانی می‌کنند، به عنوان سایت‌های معتبرتر شناسایی می‌کند. داشتن لینک‌های معیوب متعدد می‌تواند بر سئو سایت شما تأثیر منفی بگذارد. آن‌ها می‌توانند به رتبه‌بندی کلمات کلیدی و تجربه کاربری شما آسیب بزنند، زیرا هم موتورهای جستجو و هم بازدیدکنندگان وب‌سایت نمی‌توانند صفحات موردنظر خود را پیدا کنند.

انجام چک لیست سئو به صورت منظم برای حفظ و بهبود دید موتور جستجوی وب‌سایت، انطباق با تغییرات الگوریتم و جلوتر از رقبا ضروری است. یک چک لیست سئو به‌خوبی اجرا شده می‌تواند به شما کمک کند تا زمینه‌های بهبود را شناسایی کنید و دید سایت خود را در نتایج جستجو افزایش دهید. این راهنما شما را از طریق مراحل ضروری برای انجام یک چک لیست سئو کامل برای سایت وردپرس خود راهنمایی می‌کند. ریدایرکت‌های 302 به موتورهای جستجو می‌گن که یه انتقال موقتیه و صفحه اصلی قراره به زودی برگرده. مشکل اینجاست که اگه به‌اشتباه از 302 استفاده کنی، گوگل ممکنه محتوای اصلی صفحه رو همچنان رتبه‌بندی کنه و به ریدایرکت توجه نکنه.

ریدایرکت ناخواسته به این شکل است که کاربران را از یک URL که به دنبالش هستند، خارج و به یک URLدیگر که اصلا دنبال آن نیستند، وارد می‌کند. بهتر است برای بروز این خطاها و هنگام تولید صفحات یا محتوای جدید تمامی این نکات را رعایت کنید. همچنین بهتر است از حروف کوچک انگلیسی برای نوشتن آدرس urlها استفاده کنید. اگر هم هیچ کدام از روش های بالا در حل مشکل کراولینگ سایت شما تاثیرگذار نبودند، به بخش مشاوره سئو سفینه بروید و درخواست خود را برای دریافت مشاوره تخصصی ثبت کنید. البته شما می‌توانید از ابزارهای دیگر سئو مثل سمراش، اچرفس، Check My Links، Broken Link Checker و ابزارهایی شبیه به این‌ها هم برای شناسایی این مشکل استفاده کنید. نماد اعتماد الکترونیکی که با نام اینماد نیز شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین ابزار‌ها برای کسب و کار‌های ...

بهینه‌سازی محتوا با استفاده از زبان طبیعی و تمرکز بر سوالات پرکاربرد کاربران می‌تواند شانس شما را برای نمایش در نتایج جستجوی صوتی افزایش دهد. همچنین، استفاده از بخش سوالات متداول (FAQ) و پاسخ‌های کوتاه و دقیق به سوالات کاربران می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد. متنی کوتاه و توصیفی که شامل کلمه کلیدی اصلی صفحه باشد، می‌تواند به جذب کاربران کمک کند. از توضیحات تکراری برای صفحات مختلف خودداری کنید و مطمئن شوید که هر صفحه توضیح متای خاص خود را دارد. TF-IDF رویکردی علمی و مفید است که به موتور جستجو کمک می‌کند تا کلمات مهم و مرتبط را در محتوای یک صفحه شناسایی کند و رتبه‌بندی دقیق‌تری ارائه دهد.

مشکل دیگری که اغلب توسط سئوکاران نادیده گرفته می‌شود، وجود صفحات بی‌ارزش یا 404 در سایت است. صفحات بی‌ارزش با محتوای کمتر از 300 کلمه و سئو نشده باعث کاهش رتبه‌ی کلی سایت می‌شوند. صفحاتی که آدرس آنها عوض شده یا به طور کلی حذف می‌شوند، به صورت صفحات 404 نمایش داده می‌شوند. این صفحات باعث نارضایتی کاربران و در نتیجه نارضایتی گوگل شده و رتبه‌ی شما را کاهش می‌دهد. برچسب‌ها مانند ساختار دسته‌بندی برای دسته‌بندی محتوای متنی یا محصولات وبسایت کاربرد دارند. برچسب‌گذاری اشتباه و استفاده از برچسب‌های طولانی باعث ایجاد صفحات تکراری در سایت و در نتیجه جریمه از سمت گوگل می‌شود.

شما ممکن است صد کاربر فعال در شبکه اجتماعی خود داشته باشید و از صفحه ای که هزاران کاربر دارد بهتر محتوای خود را تبلیغ کنید. این جمله از نظر گوگل هیچ ارزشی ندارد و احتمال پنالتی شدن سایت توسط گوگل بسیار زیاد است.با چنین محتوایی شما تنها قصد دارید که سیستم را فریب دهید. برچسب یا tag چیست ؟ برچسب یا همان تگ ها ، دسته بندی های خاص و کوچکی هستند که دسترسی به اطلاعات و محتوای ... یکی از رایج‌ترین خطاها در دنیای وب که می‌تواند برای کاربران آزار ... اگر بودجه کمتری دارید اما پهنای باند بیشتری دارید، ممکن است مشاوری را برای بررسی سایت خود و شناسایی مواردی که تیم شما می‌تواند انجام دهد، در نظر بگیرید.

از طراحی واکنش گرا استفاده کنید تا مطمئن شوید که وب سایت شما در همه دستگاه ها ظاهر می شود و به درستی عمل می کند. حل این مشکل در سایت می تواند به بهبود رتبه های شما در گوگل هم کمک زیادی نماید. در ادامه هر کدام از این موارد را به طورکامل برای شما عزیزان، بررسی می کنیم. پیشنهاد می شود که این لیست را یادداشت کرده و در زمان بهینه سازی سئو تکنیکال جلو چشمان خود گذاشته تا وب سایتتان، دچار چنین مشکلاتی نشود. در مقابل اگر روی کلمات کلیدی کم‌رقابت سرمایه‌گذاری کنید، شانس دیده شدن بیشتری خواهید داشت. به این ترتیب می‌توانید بدون درگیر رقابت سخت شدن، رتبه‌بندی خوبی در گوگل بگیرید.

بر اساس TF-IDF، موتور جستجو فقط کلمات یا عباراتی که واقعاً مهم و مرتبط با موضوع اصلی صفحه هستند را شناسایی و برجسته می‌کند. این روش به‌طور طبیعی به کاربران و الگوریتم‌ها کمک می‌کند تا محتوای سایت بهینه و مفهومی باقی بماند. چک لیست سئو وردپرس یک ارزیابی جامع از عملکرد و اثربخشی سئو وب‌سایت شما است که عناصر مختلفی مانند ساختار سایت، محتوا، سرعت بارگذاری، پاسخگویی موبایل و غیره را ارزیابی می‌کند. یکی دیگر از اشتباهات رایج سئو نادیده گرفتن پیوندهای داخلی بین صفحات یا مقالات در یک وب سایت است. پیوند داخلی به Google کمک می‌کند تا سریعتر محتوای سایت شما را سرچ کند و در عین حال در مورد موضوعات مرتبط یا محصولاتی که ارائه می‌کنید اطلاعات بیشتری را به بازدیدکنندگان ارائه دهد.

Google برای کسب وکار من (GMB) یک محصول رایگان Google است که به کسب وکارها کمک می کند حضور خود را در وب مدیریت کنند. شما باید از یک فرصت فوق العاده برای بهبود قرار گرفتن در معرض جستجوی محلی خود با نادیده گرفتن صفحات کسب و کار محلی استفاده کنید. نمایه GMB خود را با درج NAP صحیح (نام، آدرس، تلفن)، ساعات کاری شرکت، عکس ها و نظرات مشتریان ایجاد و بهینه کنید. مطالب تکراری، چه در وب سایت شما و چه در جای دیگر، ممکن است به تلاش های سئو شما آسیب برساند. موتورهای جستجو مطالب منحصر به فرد و اصلی را دوست دارند، بنابراین مطمئن شوید که شما متمایز است و به مخاطبان شما ارزش می بخشد. در زمانی که چند صفحه در سایت داشته باشید که دارای محتواهای تکراری باشند، در چنین شرایطی برای موتورهای جستجو سخت می شود که کدام صفحه را در اولویت بالاتری قرار دهند.

اگر نه، برنامه نویس شما می تواند URL های پویا را با استفاده از فایل “htaccess” بازنویسی کند. توجه کنید که حتما بعد از اصلاح ساختار آدرس صفحات، آدرسهای قدیمی را به آدرس جدید ریدایرکت کنید. استفاده صحیح از اسکیما مارک آپ نمایش لینک‌های صفحات سایت شما در نتایج گوگل SERP و سایر موتورهای جستجو را غنی‌تر می‌کند. این داده‌ها با نمایش اطلاعات تکمیلی از محتوای سایت شما، کاربر را به بازدید از آنها تشویق می‌کند. امروزه، اجرا کردن برنامه های جامعه و دقیق سئو یکی از مهم ترین موضوعات برای رتبه بندی وبسایت می باشد. در صورتی که شما وبسایت خودتان را بهینه سازی نکرده اید و هنوز با این فعالیت ها همراه نشده اید، قطعا سایت های رقیب شما پیشی می گیرند.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/